Letem světem

13.07.2019

Není tak dávno, co jsem si jako malá holka brávala na zahradě švihadlo, které jsem používala místo mikrofonu, a vydržela jsem si celé dny zpívat. Tehdy jsem si přála být slavnou zpěvačkou. Bohužel jsem musela uznat, že hlasivky mi na žádné obdivuhodné výkony nestačí, tak jsem alespoň hudbu ráda poslouchala a stále poslouchám. Od svých deseti nebo jedenácti let miluji skupinu Elán, kterou obdivuji do dnešního dne. Jezdím s manželem na jejich koncerty téměř po celé republice.

To, že bych mohla psát písničky, mě napadlo vlastně jen náhodou. Pracovala jsem jako učitelka v MŠ a potřebovala jsem písničku na téma "Moře". Žádnou, která by mě zaujala, jsem nemohla najít. Tak jsem si řekla, že si něco vymyslím. Vznikla písnička "Žralok". A pak už to frčelo. Během jednoho roku mi paní Milada Karez, kterou jsem oslovila, vydala dva zpěvníky "Písničky pro děti". Nezůstalo u těchto dvou zpěvníků. V těchto dnech se zpívá již z několika zpěvníků..

Své písničky "testuji" na dětech z MŠ, kde vedu pěvecký sbor. Děti rády zpívají písničky Bedřich, Panda Fanda, Kulíšek, Žabka princeznou, Červík Pepík, Slon, Pletu svetr, Datel, Kolem kurníku, Kos a vosa... Já sama jsem si oblíbila písničku Jako pták, Beruška..

Občas píši do učitelského Kafometu, který vydává Infra.cz. Toto nakladatelství mi vydalo i samostatný zpěvník 15 písniček, které jsou motivovány pohádkami. Zpěvník nese název Od pohádek k písničkám.

Píši pohádkové knihy, které vychází v nakladatelství Grada, v nakladatelství Akcent a v nakladatelství Klíč. Knihy píši tak, aby zaujaly hlavně děti předškolního věku.